Koolieelses eas lastele kohandati ja koostati hindamisvahendeid

TARTU ÜLIKOOL
Pressiteade
23. mai 2016

Tartu Ülikooli kaks aastat kestnud projekti “Vahendite loomine ja kohandamine eelkooliealiste laste arengu hindamiseks“  käigus kohandati kolm ja koostati kaks hindamisvahendit koolieelses eas lastele.

Projektijuhi Pille Häidkindi sõnul nõuab hindamisvahendite tegemine tublisti aega ja ressursse, aga on hädavajalik, et kindlustada vahendite usaldusväärsus igale inimesele, kes vahendit igapäevatöös otstarbekohaselt kasutama hakkab.

Laste kõne arengu hindamiseks kohandati kaheaastastele lastele MacArthur-Bates’i Suhtlemise Arengu testi lühiversioon ja loodi 3-4 aastaste laste kõnetest. Mõlemad võimaldavad eristada kõnepuude riskiga lapsi eakohase kõnearenguga lastest.

Kolme- kuni nelja-aastaste laste sotsiaalsete oskuste hindamiseks koostati lasteaiaõpetajatele küsimustik, mille abil saab eristada sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste poolest eagrupist eristuvaid lapsi.

Kognitiivsete protsesside esmaseks hindamiseks kohandati Strebeleva metoodika, mis on Eestis autori loal juba pikemat aega levinud, kuid siiani puudus ülevaade siinsete laste normikohase soorituse kohta. PEP-3 test on projekti raames välja valitud hindamisvahenditest kõige mahukam ning hõlmab nii kognitiivseid, sotsiaalseid, verbaalseid kui ka motoorseid oskusi. Test kohandati ja see võimaldab planeerida õpetust lastele, kes eagrupist oluliselt eristuvad ning tavalise õppekavaga toime ei tule.

Lisaks viidi projekti raames läbi kaks infopäeva ja seitse koolituspäeva lasteaiaõpetajatele, et teavitada tulevasi vahendite kasutajaid, erialaliitude esindajaid, ministeeriumite ametnikke ja koolitajaid.

Lisainfo:

http://www.ht.ut.ee/et/teadus/vahendite-loomine-kohandamine-eelkooliealiste-laste-arengu-hindamiseks

Rubriigid: Uudised. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.